2 Mart 2011 Çarşamba

Dr.Çisem Dr. Çisem 202 Numaralı Ameliyathaneden Bekleniyorsunuz!

En sonunda bu da oldu! Uzun zamandır istediğim birşeydi canlı canlı bir ameliyat izlemek. İşim gereği zaten sağlık sektörünün tam ortasına düşmüş durumdayken ve böyle bir imkanım varken geri çevirmek olmazdı. Ben de kalktım gittim. Steril kıyafetlerimi giydim. Her ne kadar mavi renkte olsalar da onların genel ismi "yeşil" miş. Herkes, " M beden yeşil var mı? " ya da " Yeşilleri şu odadan alabilirsiniz " diye konuşunca ben de aldım yeşillerimi. Steril kıyafetlerim tamamdı. Bone ve maske aşamasını da geçtikten sonra, sıra el ve kolların sterilize edilmesine geldi. Hayatımda hiç bu kadar uzun el yıkadığımı hatırlamıyorum. Tam 6 dakika el yıkadım. Artık tamamen sterildim ve ameliyata girebilirdim.

Ameliyat olacak olan hasta getirildi. Bu bir diz kapağı protezi operasyonuydu. Hastanın tüm bacağı Baticon'landı. Sonra bir güzel diz kapağının 2-3 cm. üzerinden, 2-3 cm. aşağısına kadar yarıldı. Baya bir kan akar diye düşünmüştüm ama öyle olmadı. Takır tukur kemik işlemlerinden sonra protez yerleştirildi ve hasta kapatıldı.

Ameliyat izleme konusunda hiç sıkıntım olmadı bu zamana kadar. Daha önceden canlı bir ameliyat izlememiş olsam da, internet üzerinden çok sayıda ameliyat izledim. Görüntü konusunda herhangi bir rahatsızlık yaşamadım. Ama hastaneye giderken tedirgin olduğum tek bir nokta vardı. O da "koku" !

Zaten tedirgin olmakta da haklıymışım. Çünkü ameliyatın sonlarına doğru inanılmaz bir yanmış et kokusu sardı odayı. O aşamadan, ameliyat bitimine kadar ağzımdan nefes almak zorunda kalsam da çok güzel bir deneyimdi. Herkese tavsiye ederim :))

Ameliyata hazırım :)


Hasta hazırlanıyor


Mikrop kapmaması için tüm bacak Baticon'la temizleniyor






Bu arada diz kapağı çok çirkin birşeymiş :)


Çıkan fazla deri ve kemik parçaları 


Ameliyat bitti, kullanılan setler yıkanıyor :)

Uslu bir çocuk olursanız belki birgün siz de Şirinler'i görebilirsiniz :))

1 yorum: